Debata ekspercka dotycząca optymalizacji procesów produkcyjnych
Creative Packaging Group to prężnie działająca grupa przedsiębiorców, którzy dążą do rozwoju polskiego rynku packagingowego.
29 listopada, podczas targów Food Tech wspólnie z redakcją ,,Rzeźnika Polskiego” zorganizowaliśmy konferencję pt.: „Optymalizacja procesów w zakładzie produkcyjnym, jako odpowiedź na rosnące koszty prowadzenia działalności”, która odbyła się podczas drugiego dnia targów Food Tech Expo, w Nadarzynie.
Wkładem CPG był panel dyskusyjny pt. „Optymalizacja procesów zarządzania produkcją w czasach zmian gospodarczych”, a wzięli w nim udział eksperci z naszych firm członkowskich Tomasz Karaszewski, Dyrektor Generalny w Food Machines Sp. z o.o., Kwiatkowski Jakub, Deputy Department Manager – Marketing and Technical Support w Mitsubishi Electric Europe B.V., Bartłomiej Ciok, Technical Director w Promark Produkcja Sp. z o.o. oraz gościnnie Krzysztof Kochanowski, Wiceprezes Zarządu PIME- Stowarzyszenia Polskiej Izby Magazynowania Energii.
Moderatorem dyskusji była Małgorzata Chomiuk, Marketing Manager Działu Opakowań w Polpak Sp. z o.o., która rozmawiała z gośćmi m.in. o tym, czym jest cyfryzacja, a czym automatyzacja i jak je wdrożyć w funkcjonowanie firmy, jak nowoczesne technologie pomogą w optymalizacji procesów produkcyjnych oraz jakie technologie magazynowania energii mogą zmniejszyć koszty tej cyfryzacji.
Wnioski płynące z ponad godzinnej dyskusji mogą być takie, że pierwszym krokiem do wprowadzenia zmian powinno być wyznaczenie sobie celu i realizowanie go. Niezależnie, czy celem firmy jest zwiększenie wydajności, ograniczenie liczby pracowników, zachowanie stabilności produkcji, unikanie błędów, czy zarządzanie energią o wysokiej jakości, należy stworzyć plan działań. Powinien on zawierać czas, w którym wdrożenie ma się odbyć, koszty, które przedsiębiorca jest w stanie ponieść oraz określenie czasu, kiedy powinien nastąpić zwrot z tej inwestycji.
Małe i średnie przedsiębiorstwa, które często obawiają się wprowadzenia zmian z zakresu Przemysłu 4.0 powinny być świadome tego, że istnieją metody usprawnień, które są dedykowane właśnie takim firmom.
Dobra analiza potrzeb, błędów i wysokich kosztów produkcji oraz wąskich gardeł, które blokują płynność funkcjonowania firmy jest doskonałą metodą na rozpoczęcie wprowadzenia usprawnień.
Współpraca z „Rzeźnikiem Polskim” oraz PTAK Warsaw Expo – organizatorem targów Food Tech Expo była wspaniałą okazją do zrealizowania jednego z celów Creative Packaging Group – dzieleniem się wiedzą i doświadczeniem z innymi przedsiębiorcami.
Cieszymy się, że mieliśmy ku temu okazję!